Waar is het feestje???? - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Jos Essen - WaarBenJij.nu Waar is het feestje???? - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Jos Essen - WaarBenJij.nu

Waar is het feestje????

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 April 2017 | Tanzania, Mikumi

Had ik ooit kunnen bedenken dat ik mijn verjaardag in Tanzania zou vieren? Zelfs in mijn stoutste dromen had ik dit nooit kunnen vermoeden. Dan ook nog te midden van een groep vrienden waar ik heel blij en trots op ben en dan kan mijn verjaardag al niet meer stuk. Hier is alles zo anders. Het is niet te vertellen hoe alles hier anders is dan bij ons in Nederland. Je moet dit Afrika beleven met je hele manier van zijn, met al je zintuigen.
Ik werd vanmorgen feestelijk toe gezongen door mijn medereizigers, inclusief met heerlijke taart inclusief kaarsjes die Na een lekker ontbijtje gingen we verder aan ons programma. Met name de middelbare school bezoeken waar wij ons project voor een gedeelte op hebben gericht, Zeer, zeer trots en enthousiast lieten ze ons zien waar ze mee bezig zijn en wat al is gerealiseerd. Stromend water is natuurlijk hetgeen waar ze waanzinnig trots op zijn. Ze zijn nog bezig met het maken van vloeren, plafonds en schilderen van de binnen muren. Natuurlijk werd ook benadrukt wat nog allemaal moet gebeuren. Dit bezoek was orienterend . Natuurlijk waren ze zeer blij met de tablets die Jos voor hen had meegenomen. Maandag gaan we voornamelijk met verven aan de slag. Na dit bezoek zijn we over een zeer modderig pad, het is nog regenperiode, naar het ziekenhuis gelopen. Hier hebben we contact gemaakt met mama Rama. Zij kookt voor de stagiaires van het ziekenhuis en we zijn toen alle meegebrachte spullen gaan sorteren. Acht volle reistassen hebben we gesorteerd. Vooral babykleertjes en alle maten die daarop volgen. Het leek een onbegonnen karwei maar vele handen maken licht werk. Super om te zien hoeveel goede spullen er verzameld zijn. Na dit uit sorteren weer even terug naar onze lodge om even te lunchen om vervolgens naar de markt te gaan in een bejatsjie ( een tuk tuk ) Dit was ook weer een bijzondere ervaring. De geur, de producten, de manier van handel drijven, dit alles tussen de modder. Wij, als een groep blanke toeristen, waren duidelijk een bezichtiging voor hen. Na een bezoek aan de markt weer teerug naar de lodge en even een frisse duik in het zwembad. Heeeerlijk.
Het was een fantastische dag. Onvergetelijk. Maar ……..waar was mijn overig verjaardagsbezoek.? De koffie stond klaar.




  • 22 April 2017 - 20:54

    Fam Erens:

    Allereerst van harte gefeliciteerd. En, erg leuk om te lezen dat jullie je goed ammuseren.

  • 24 April 2017 - 08:48

    Nico Ruiters:

    Wat leuk om over Mikumi te lezen.Ik ben daar al 15 x geweest. Ook heel bijzonder om daar je verjaardag te vieren. Van harte gefeliciteerd.
    Ik heb de eer gehad de nieuwe maternity te ontwerpen en de bouw te begeleiden.
    Doe Mamarama en Joyce heel veel groeten van mij. groetjes Nico Ruiters

Tags: feestje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 9675

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 06 Mei 2017

De voorbereiding

Landen bezocht: