Eindelijk kunnen starten......... - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Jos Essen - WaarBenJij.nu Eindelijk kunnen starten......... - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Jos Essen - WaarBenJij.nu

Eindelijk kunnen starten.........

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 April 2017 | Tanzania, Mikumi

Donderdagochtend rond 03.30 uur liep de wekker af in Landgraaf. Opstaan, tassen pakken, op weg naar Beek. Eerst nog even Jos en Ellen ophalen en de tassen met extra kleren. Oeps, auto van Remco is toch te klein. Dus proppen: Martin voorin, zover mogelijk naar voren geschoven, Jos en Roos achterin en Ellen op de schoot.
Toen we aankwamen in Beek stonden de anderen, Jenny, Sabina, Marijke en Bert al klaar. Nu alleen nog even wachten op de shuttle-bus. Gelukkig mooi op tijd.
Even alle bagage inladen en dan op weg naar schiphol. Deze reis verliep voorspoedig.
Mooi op tijd.
Het vliegtuig stond al klaar. Dus na inchecken en de doorgang naar de douane, konden we “boarden”.
We vlogen met KLM. Super maatschappij. We werden goed verwend. Zelfs Jenny die zich niet helemaal lekker voelde werd goed verzorgd.
Nadat we wat vertraging hadden opgelopen op vliegveld: “kilimanjaro” vertrokken we naar “Dar es Salaam. Na een zoektocht van het koffer van Bert, konden we naar “onze” bus, die al klaar stond vanaf 19.15 uur. Terwijl wij pas om 23.45 onze koffers hadden.
Na een ritje van zo’n uur en zoektocht naar ons hotel, kwamen we aan in een mooi hotel met airco!
Vrijdag:
Na een korte nachtrust hebben we genoten van een heerlijk ontbijt.
Onze chauffeur stond klaar om ons om 9.00 naar Mikumi te brengen.
Een rit van ongeveer 350 km, waar we uiteindelijk zo’n 8 uur over hebben gedaan.
Onderweg veel gezien: o.a. sloppenwijk, mooie hotels, olifanten, zebra’s, bavianen.
Een heel ander land, maar wel heel mooi.

In ons hotel Tan-Swiss in Mikumi, waar we zo rond de klok van 17.00 uur arriveerden, hebben we eerst een lekker wijntje / biertje / frisdrank gedronken. Ondertussen viel er even een regenbuitje.
Nadat we genoten hebben van een heerlijke maaltijd, nog even na gekletst en alles even verrekend.
Nou ja even, dat valt vies tegen.
Omrekenen van euro’s naar Tanzaniaanse shilling valt niet mee. Het loopt in de miljoenen…….
Jos is inmiddels “biljonairke “
Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.

• 21 April 2017 - 21:14

Corine Wessels:

Leuk om van jullie te horen! We vroegen ons vanmiddag op school al af of alles goed ging daar in het verre Afrika. Veel plezier nog, vanaf morgen hopen we jullie vanuit Amerika te volgen.

• 21 April 2017 - 21:15

Arend:

Mooi verhaal Roos. Geniet en hou de indrukken vast.

• 22 April 2017 - 10:05

De Blaauwtjes:

Lekker knus en niet koud met z'n alle in de auto. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Geniet ervan

• 22 April 2017 - 11:59

Henny En Susanne :

Welkom in Tanzania. Super om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Hieperdepiep Hoera voor Marijke. Proficiat en voor vandaag hopelijk een zonnige bijzondere Tanziniaanse verjaardag. Laat jullie de taart lekker smaken. Proost op jou lieve Marijke. Dikke verjaardagsknuffel Henny xxxx

• 23 April 2017 - 09:08

Fam Erens:

Overigens was de auto niet te klein. De dames hadden teveel bagage. ;-)

• 23 April 2017 - 14:33

T.Fuhren:

Geweldig om zo jullie indrukken en ervaringen te kunnen meemaken. En dat op zo'n afstand!
    Was een leuk verslag Roos. Ik verheug me al op het vervolg .
    Heel veel mooie dagen nog en vele mooie ,indrukwekkende ervaringen.

• 24 April 2017 - 21:56

Sylvia:

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Geniet er samen van. Groetjes John en Sylvia

Tags: Tan, Mikumi