Het begint spannend te worden - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Jos Essen - WaarBenJij.nu Het begint spannend te worden - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Jos Essen - WaarBenJij.nu

Het begint spannend te worden

Door: Bert/Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 April 2017 | Tanzania, Mikumi

We vliegen van Amsterdam naar Dar es Salaam. De eerste nacht zullen wij overnachten in het Silver Paradise Hotel in Dar es Salaam.
Vervolgens zullen wij de volgende dag vertrekken naar Mikumi waar wij de eerste week doorbrengen in Tan-Swiss Lodge, Mikumi.

Wie gaan er allemaal mee:
Martin, Roos, Sabina, Jenny, Ellen, Bert, Marijke en Jos

Dit is de eerste blog van de groep die naar Tanzania gaat om een paar dagen mee te werken aan het project in Mikumi, Mikumi Secundary School, en vervolgens genieten van alles wat Tanzania en Kenia te bieden hebben. De laatste besprekingen met onder meer Jeroen en Lieveke Degen zijn geweest. Zij zijn in Mikumi de drijvende krachten achter de ontwikkeling van de mensen aldaar.

website: www.vriendenvanmikumi.nl

Bij deze bespreking waren ook een tweetal leerkrachten uit Tanzania aanwezig. Zij hebben nog extra informatie verschaft en misschien nog wel meer informatie gehaald. Deze Tanzanianen waren in Nederland om op vooral onderwijsgebied informatie in te winnen. Het Sintermeertencollege heeft hier een belangrijke rol in gespeeld. Nu is het een kwestie van het treffen van de laatste voorbereidingen (verzamelen van spullen om mee te nemen voor de mensen daar) en vervolgens inpakken en wegwezen. We hebben er zin in.

We bezoeken het St. Kizito Hospital in Mikumi, Mikumi secundary School, een van de Primary Schools, we brengen een bezoek aan de Massaai, een pittige wandeling naar de watervallen van het Udzungwa Mountains National Park. Op zondag zullen we ook een mis bijwonen.
Op Mikumi Secudary School gaan we ook een van de gebouwen verven en er is een vraag vanuit het ziekenhuis om bij een van de families een nieuw dak op hun huisje te laten maken. Hun oude huis was ingestort en nu hebben zij al gedeeltelijk een nieuw huis gebouwd, alleen is er geen geld meer voor een dak.
We gaan ook op bezoek bij de lokale bevolking. Lieveke heeft voor ons een aantal families uitgezocht waar wij kleding en voedselpakketten gaan brengen.
Er gaat ook een keer per week een team van het ziekenhuis naar een van de kleine dorpjes rond Mikumi. Zij gaan daar zwangere vrouwen onderzoeken, pasgeboren baby's en kinderen controleren. We hopen dat de dames met een van deze teams mee mogen.

Onze volgende blog komt uit Tanzania.

• 21 April 2017 - 19:48

Arend:

Fantastisch initiatief. Buiten alle hulp die jullie verlenen moet het genieten niet vergeten worden.

• 22 April 2017 - 08:31

Wil Custers:

Heel veel plezier aan jullie uitdaging. Ik neem aan dat 't iets warmer is als hier in Nederland. Hier zijn we aan 't bevriezen. Werkelijk. Deze morgen zaterdag is het warm met 7 graden. We hebben al 2 x nachtvorst gehad. ammezevouz